سئوالات متداول

  1. آیا پرورش اسپیرولینا سودآور است؟

    در صورتی که اسپیرولینای تولیدی شما از هر لحاظ عاری از آلودگی باشد (منجمله آلودگی فلزات سنگین و آلودگی میکروبی) و همچنین به شکل صحیح فرآوری شده باشد (فاکتورهایی رنگ، بو، دانه بندی، حلالیت و تاریخ انقضاء چند ساله)، قطعا با استقبال شدید بازار مواجه خواهد شد و حاشیه سود بالایی خواهد داشت. ولی از آنطرف اگر اسپیرولینای تولید شده نامرغوب و یا آلوده باشد، قطعا بازار مناسبی نداشته و سریعتر از آنچه تصور میشود ورشکستگی به دنبال خواهد داشت.

  2. آیا اشتغال خانگی اسپیرولینا درآمد خوبی دارد؟

    خیر. متاسفانه تراکم زیستی اسپیرولینا در واحد لیتر آنقدر بالا نیست که بتوان محصول انبوهی را از حجم اندک در آکواریوم یا وان برداشت کرد. برای توضیح بیشتر، هر استخر ۱۰۰ متر مربعی با ظرفیت تقریبی ۳۰ هزار لیتر، حداکثر ماهانه ۳۰ کیلوگرم پودر خشک اسپیرولینا محصول خواهد داشت. بنابراین ظرفیت ۵ آکواریوم بزرگ یا وان تقریبا ۱۰۰۰ لیتر است و ظرفیت تولید آنها در بهترین شرایط یک کیلوگرم پودر خشک اسپیرولینا در ماه خواهد بود. با یک حساب سرانگشتی هزینه ها و قیمت فروش اسپیرولینا، میتوان دریافت که چنین پروژه ای سودآور نمیباشد.

  3. برای شروع پرورش اسپیرولینا به چقدر فضا نیاز دارم؟

    برای تاسیس یک کارگاه کوچک پرورش اسپیرولینا با درآمد اندک، حداقل یک گلخانه ۵۰۰ متر مربعی نیاز است.

  4. برای شروع کار چقدر باید هزینه کنم؟

    در حال حاضر هزینه راه اندازی یک مجموعه پرورش اسپیرولینا با احتساب هزینه های ثابت و در گردش تا زمان برداشت محصول و درآمدزایی پروژه، تقریبا ۲ میلیون تومان به ازای هر متر مربع است.

  5. درآمد من از این کار چقدر خواهد بود؟

    همانطور که قبلا اشاره شد درآمدزا بودن بیزنس پرورش اسپیرولینا شدیدا به کیفیت محصول وابسته است و تولید محصول نامرغوب موفقیتی به همراه نخواهد داشت. در صورتی که اسپیرولینا با بالاترین کیفیت و عاری از هر نوع آلودگی تولید شود و فرآوری آن نیز بدون عیب انجام شده باشد، بازگشت سرمایه تقریبا ۱۴ ماهه دارد. یعنی به ازای هر یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، تقریبا ماهانه ۷۰ میلیون تومان سود خالص خواهد داشت.

  6. چطور مطمئن شوم که اسپیرولینای تولیدی من در بازار فروش خواهد رفت؟

    بطور کلی برای اینکه بدانیم یک محصول در بازار موفق خواهد بود یا خیر، قدم اول آشنایی با انتظارات مشتریان آن محصول است. مصرف کنندگان اسپیرولینا چه خوراکی و چه آرایشی، بیشترین تأکید را بر کیفیت محصول دارند و از آنجا که این محصول جزء کالاهای لوکس بازار به شمار میرود، انتظار مصرف کنندگان نیز محصولی لوکس و بی نقص خواهد بود. اگر بتوانید این انتظار را برآورده کنید، قطعا در بازار داخلی و خارجی مشکل فروش نخواهید داشت.

  7. تمایل دارم به عرصه پرورش اسپیرولینا وارد شوم، از کجا باید شروع کنم؟

    خواهشمند است مطالبی که در صفحه “پرورش تجاری” و پیج اینستاگرام دکتر امامی قرار داده شده است را ملاحظه نموده و سپس فایل امکان سنجی زیر را مطالعه و پرسشنامه آنرا پر نمایید. در آخر، تصویر پرسشنامه پر شده را به واتساپ به شماره ۰۹۱۶۴۲۲۰۴۲۶ ارسال بفرمایید.

    اطلاعات و پرسشنامه امکان سنجی